Rozgumione włosy - i jak tu żyć?

W czasie próbowanai różnych produktów i metod odkryłam istnienie zjawiska jeszcze bardziej podłego niż przeproteinowanie i przesuszenie od humektantów. Wiecie - przeproteinowanie praktycznie od razu da się rozpoznać, suszę od humektantów także i przynajmniej wiemy jak temu zaradzić. A rozgumienie może być i możemy się z nim kulać nawet pół roku i jest jego mnóstwo rodzai. Mogłabym stwierdzić, że miałam jużkażdą możliwą postać rozgumienia z każdego możliwego powodu i na to wszystko znalazłam lekarstwo.

Czym charakteryzują się rozgumione włosy?
- wydają się znacznie cieńsze
- zależnie od powodu plączą się mniej lub bardziej
- ciągną się jak guma
- zależnie od powodu mogą się całkowicie rozprostować
- ciągle wyglądają na smętne i obciążone, mimo że są czyste
- są spuszone
takie włosy pokazałam w 'czwartku dla włosów'

Powody:
- przenawilżenie
- źle dobrany olej
- źle dobrana proteina
- źle dobrany humektant

Moje włosy stały się rozgumione - co robić, jak rozpoznać co jest przyczyną?
Przede wszystkim sprawdź, czego użyłeś przy ostatnim myciu - proteiny, humektanty, może nowy olej? Sprawdź pogodę, może punkt rosy jest bardzo wysoki?
Okej, już wiem dlaczego moje włosy się rozgumiły, co dalej?
Schemat jest prosty i koszmarnie trudny jednocześnie

1. Przenawilżenie od nawilżaczy przez zbyt częste ich używanie, włosy są nadmiernie nasiąknięte wilgocią ----> nakładamy proteinowy produkt bez humektantów, pamiętaj by proteina była dobrze dobrana. Odstawiamy nawilżacze na jakiś czas, pamiętamy by powtórzyć użycie protein przy kolejnych myciach w razie potrzeby.

2. Źle dobrany olej ----> Włosy myjemy szamponem oczyszczającym, najlepiej takim z zawartością soli który co nieco wyżre cząsteczki źle dobranego oleju, taki szampon pozostawiamy minmum na 3 minuty. Potem nie trzeba już robić nic, ale jeśli chcesz to nałóż odżywkę z olejem który lubisz albo jakąś inną ulubioną odżywkę. Włosy powinny się odgumić i wrócić do normalności w ciągu kilku godzin.

3. Źle dobrana proteina -------> robimy to samo co w punkcie powyżej, ale tu lepiej wyszorować włósy szamponem 2 razy i dla wzmocnienai efektu nałożyć odżywkę z lubianą proteiną na max. 5 minut, a następnie odżywkę emolientową na kolejne 5 minut. Tu włosy mogą odgumić się już po wysuszeniu albo po kilku godzinach.

4. Źle dobrany humektant -----> tu już wystarczy umyć włosy czymkolwiek lubicie i nałożyć lubiany humektant lub lubianą proteinową odżywkę, włosy już odgumiają się w czasie wysychania.

Jak to jest u mnie? Obecnie rozgumia mnie keratyna, proteiny mleczne i sporadycznie gliceryna, kiedyś też aloes (teraz nie wiem bo dawno nie używałam) i niektóre oleje np. oliwa z oliwek. Po keratynie włosy są rozprostowane, koszmarnie splątane i niezwykle niesforne i rozgumiają się od razu po użyciu keratyny ale bardzo łatwo tego efektu się pozbyć za pomocą oczyszczenia szamponem. Po proteinach mlecznych włosy są w miarę ok i mają niezłą objętosć, ale nie chcą się układać i są lekko rozprostowane i lekko spuszone, rozugmiają się dopiero po kilku użyciach. Po oliwie z oliwek jest tak smao źle jak po keratynie, włosy wyglądają jakby były nieumyte i brudne, są bardzo lekkie.

Mam nadzieję, że komuś się ten wpis przyda bo praktycznie nigdzie nie ma o tym informacji a to zjawisko może się Wam przytrafić przy próbowaniu nowych olei i kosmetyków :)


Komentarze

  1. Żebyś wiedziała moje włosy dzisiaj - isntny koszmar a wczoraj myłam! Co prawda odżywką, ale ta metoda się u mnie sorawdza na zmianę z szamponami, ostatnio ciągle kombinuję coś nowego i kończy sie tak, że muszę myc głowę codziennie XD rozgumione włosy miałam nie raz niestety bardzo ciekawy wpis, ja bym tu jeszcze nadmiar stylizatora i zbyt rzadkie oczyszczanie szamponami odrzuciła od siebie :-) ja wczoraj przekarmiłam włosy odżywianiem i stylizatorami wiec zaraz lecę je znów umyć..ehh :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Od nadmiaru stylizatora gumy nie będzie, chyba że ma proteinę czy humektant, no a nieczęste oczyszczanie skutkuje jako nazbierania się protein i tak dalej bo jak napisałam wystarczy w niektórych przypdkach włosy tlyko oczyścić by się odgumiły bo wymyjemy wtedy niechcianych gości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio niż uzylam odżywki po ziolowym szamponie tylko henne a i tak mam wrazenie jakby byly przeciazone. ;x

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz