Wafle bezglutenowe - kilka ulubionych wersji

Hej!

Jakiś czas temu zakupiłam świetne urządzonko do robienia wafli, co zainspirowało mnie do kombinowania z nowymi składnikami. Naleśniki już trochę mi się przejadły, specem od chleba nie jestem a trochę brakowało czegoś co mogłabym zjeść w wersji słonej na śniadanie. Takie wafle okazały się strzałem w dziesiątkę, szczególnie w wersji z kaszą gryczaną.

Składniki, które najczęściej łączę:
2 łyżki besanu+kubek płatków owsianych+250gram białej kaszy gryczanej
2 łyżki besanu+4 kubki płatków owsianych+siemię lniane
2 łyżki besanu+2 łyżki białka konopnego+płatki owisane lub kasza gryczana





Besan jest tu kluczowy do nadania chrupkości i złączenia składników, trzeba go rozrobić z niewielką ilością wody. Potem można dodać białko konopne, zblendowane płatki owisane lub namoczoną wcześniej i zblendowaną w blenderze kaszę gryczaną. Do masy mozna dodać wodę, mleko roślinne, ale ja uwielbiam tez dodawać zblendowane z wodą pomidory z przyprawami, wafle wtedy smakują podobnie do pizzy. Ciasto powinno być dosyć gęste, nie lejące. Wafle wychodzą chrupkie i są bardzo sycące!
Wafle zwykle podaję z pastą awokado, pastą al'a tuńczyk z nori i ciecierzycy lub wegańskim serem, u mnie rządzi ser kokosowy z Sainsbury oraz Tesco; są naprawdę pyszne i idealnie się topią.

Komentarze